مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت اعضای هیات علمی در فرآیند یاددهی یادگیری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت اعضای هیات علمی در فرآیند یاددهی یادگیری

مبانی نظری فرآیند یاددهی یادگیری
دانلود مبانی نظری فرآیند یاددهی یادگیری
پیشینه تحقیق فرآیند یاددهی یادگیری
ادبیات نظری فرآیند یاددهی یادگیری
فصل دوم پایان نامه فرآیند یاددهی یادگیری
مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرآیند یاددهی یادگیری
ادبیات و مبانی نظری فرآیند یاددهی یادگیری

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته مدیریت آموزشی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت اعضای هیات علمی در فرآیند یاددهی یادگیری

 

 

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

 

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

 

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

 

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

 

 منبع:فروشگاه ساز فایلینا

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

 

 

 

 

 

فرایند یاددهی – یادگیری 

در عصر انفجار اطلاعات تأكید بر فرایند یاد دهی – یادگیری در تمام حیطه ها ضروری است.  (شواخی و همکاران ، 1386)یادگیری و جریان آن،  یكی از اركان اصلی برنامه تربیتی است.  یادگیری اساس رفتار افراد را تشكیل می دهد.  از طریق یادگیری،  فرد با محیط خود آشنا می شود.  در گذشته تدریس از دیدگاه عده ای از متخصصان تعلیم و تربیت به معنی انتقال معلومات بود.  حال آن كه صاحب نظران جدید تعلیم و تربیت بر این باورند كه معلم باید راه و روش دانستن را به دانش آموزان بیاموزد و به انتقال فرمول ها و معلومات اكتفا نكند.  امروزه نمی توان گفت روشی را كه روز نخست معلم انتخاب می كند باید همواره ثابت بماند زیرا گذشت زمان ایجاد تغییراتی را در این روش الزام آور می سازد.  هم چنین نمی توان گفت:

 

 صرف مطالعه كتبی برای معلم خوب شدن كافی است زیرا تجربه بزرگترین آموزگار و پشتیبان انسان است اما در هر صورت چون هدف معلم ارایه هر چه بهتر و بیش تر مطلب به شاگردان است لذا تقریباً همه معلمان تلاش می كنند فضایی در كلاس ایجاد كنند كه برای تمام اعضای آن دوستانه و آموزنده باشد.  جان دیویی،  تأكید بسیاری بر تجربه فرا گیرنده در جریان یادگیری دارد و می گوید: دانش آموز موجودی فعال و كنش گر است كه در محیط خود دخالت می كند و با آن عمل متقابل انجام می دهد.  دانش آموز از طریق فعالیت های خود می آموزد و ذهن خود را از طریق رفتاری كه در آن مشاركت دارد می سازد.  به نظر دیویی وظیفه معلم راهنمایی فكری است و معلم باید عادت كند تفكر را در دانش آموزان پدید آورد.  ژان پیاژه از جمله كسانی است كه بیش از همه به اهمیت روش های فعال پی برد و به كار گیری آنها را توصیه كرد.  او در نوشته های خود همواره بر فعالیت فرا گیرنده در جریان یادگیری تأكید دارد و می گوید:

 

 وقتی دانش آموز فعال نباشد،  یعنی در وضعیت كنش پذیر قرار داشته باشد،  به صرف شنیدن سخن دیگران چیزی یاد نمی گیرد؛ شناخت هایی كه فرد بدان ها نایل می شود،  حاصل درون سازی فعال اشیاء است  .  جروم برونر (1996) ابداع كننده روش آموزش اكتشافی است.  معتقد است: “قرار دادن پاسخ مستقیم در اختیار دانش آموزان آنان را به كتاب و متن فعلی متكی می كند و موجب می شود ازخود كوشش نشان ندهند.  در نتیجه آنان از یادگیری رضایت خاطر به دست نمی آورند و انگیزه های یادگیری در آنها ضعیف می شود” البته باید خاطر نشان كرد كه هیچ یك از روشهای تدریس به خودی خود خوب یا بد نیستند.  بلكه نحوه و شرایط استفاده از آنها موجب قوت یا ضعف شان می شود.  بروس جویس (2004) در این باره می گوید: دانش آموزان بخش مهمی از محیط یادگیری را شامل می شوند و واكنش های متفاوت نسبت به مدل های گوناگون از خود نشان می دهند.  ساختار شخصیت،  استعداد،  توانایی های ذاتی و آموخته های پیشین دانش آموزان ،  موجب شكل گیری سبك های مختلف یادگیری می شود.  (حسن زاده و همکاران ، 1391)

 

همچنین اتكینسون و فلیر  رویكردهای یاد دهی – یادگیری را در چهار نوع رویكرد اكتشافی،  رویكرد انتقالی،  رویكرد فرایندی و رویكرد تعاملی قرار داده اند كه به اختصار بیان می شوند.  

 

رویكرد یاد دهی – یادگیری اكتشافی: در این رویكرد به فراگیران اجازه داده می شود كه خودشان جواب پرسش ها را كشف كنند و بر به كارگیری جدی مواد و وسائل توسط فراگیران تأكید می كند.  

 

رویكرد یاد دهی – یادگیری انتقالی: این رویكرد بدون درگیر كردن جدی فراگیران در فرایند یادگیری،  پاسخ بیش تر پرسش ها به آنان گفته می شود و دانش آموزان پذیرای اطلاعاتی هستند كه توسط معلم به آنان ارائه می شود.

 

رویكرد یاد دهی – یادگیری فرایندی: در این رویكرد فراگیر در یادگیری فعالانه شركت دارد.  رویكرد فرایندی به طور عمده بر مهارت هایی مانند مشاهده،  برقراری ارتباط و طبقه بندی تأكید دارد. 

 

رویكرد یاد دهی – یادگیری تعاملی: این رویكرد به عنوان تركیبی از اجزاء هر یك از رویكردهای قبل در یك چهارچوب است.  در این رویكرد معلم فعالانه در جهت آگاهی یافتن از آنچه كه فراگیران قبلاً فهمیده اند تلاش می كند و آنگاه آنان را به پرسیدن پرسش های علمی تشویق می كند.  (شواخی و همکاران ،  1386)

 

 

 

 

منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش

2- 1- مقدمه 26

2-2-2- مهارت اعضای هیئت  علمی در فرایند یاددهی – یادگیری 60

2-2-2-1- -فرایند یاددهی – یادگیری 60

2-2-2-2-تعریف تدریس 62

2-2-2-3- الگوی تدریس 63

2-2-2-4-مهارت های تدریس 66

2-2-2-5-  طبقه بندی تدریس 68

2-2-2-6- رویکردهای تدریس 72

2-2-2-7-کیفیت تدریس 76

2-2-2-8- چرخه یادگیری 80

2-2-2-9- مهارت اعضای هیات  علمی در چرخه یادگیری 81

2-2-2-9-1- چرخه یادگیری سه گانه 81

2-2-2-9-2-چرخه یادگیری چهارگانه 81

2-2-2-9-3- چرخه یادگیری پنج گانه 82

2-2-2-9-4-چرخه یادگیری هفت گانه 83

2-4-3-پژوهش ها در رابطه با مهارت اعضای هیئت علمی در فرایند یاددهی یادگیری 125

2-4-2-1-پژوهش های خارجی 123

2-4-2-2-:پژوهش های داخلی 124

منابع

 

 

 

 

 

 

 

 

تحقیق کامل در مورد فعالیت های فوق برنامه و مکمل

تحقیق کامل در مورد فعالیت های فوق برنامه و مکمل تعریف فعالیت های فوق برنامه فعالیت های فوق برنامه مدارس فعالیت های فوق برنامه در ایران فعالیت های فوق برنامه در مدارس ابتدایی تحقیق درباره…

مبانی نظری نقش مدیریت انتظامی در کنترل پدیده بد حجابی منطقه دو تهران

مبانی نظری نقش مدیریت انتظامی در کنترل پدیده بد حجابی منطقه دو تهران مبانی نظری کنترل پدیده بدحجابی مبانی نظری کنترل بدحجابی در تهران مبانی نظری کنترل بد حجابی در منطقه دو تهران مبانی نظری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی منابع انسانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی منابع انسانی مبانی نظری توانمندسازی منابع انسانی پیشینه تحقیق توانمندسازی منابع انسانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی منابع انسانی پیشینه پژوهش توانمندسازی منابع انسانی ادبیات نظری تحقیق توانمندسازی…

پاورپوینت بهداشت روانی خانواده

پاورپوینت بهداشت روانی خانواده پاورپوینت بهداشت روان خانواده پاورپوینت بهداشت روان و خانواده دانلود پاورپوینت بهداشت روانی خانواده رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بهداشت روانی خانواده جهت رشته ی روان شناسی و مشاوره در…

دانلود پاورپوینت پمپ حرارتی زمین گرمایی

دانلود پاورپوینت پمپ حرارتی زمین گرمایی پاورپوینت پمپ حرارتی پاورپوینت زمین گرمایی پاورپوینت درمورد پمپ حرارتی پاوروپوینت درباره زمین گرمایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پمپ حرارتی زمین گرمایی در قالب 30 اسلاید و…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سوگیری تفسیر در اضطراب اجتماعی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سوگیری تفسیر در اضطراب اجتماعی مبانی نظری سوگیری تفسیر در اضطراب اجتماعی ادبیات نظری سوگیری تفسیر در اضطراب اجتماعی چارچوب نظری سوگیری تفسیر در اضطراب اجتماعی فصل دوم پایان نامه…

پایان نامه ارشد cloud computing

پایان نامه ارشد cloud computing کلمات کلیدی : پایان نامه رایانش ابری دانلود پایان نامه رایانش ابری پایان نامه زمانبندی در محاسبات ابری پایان نامه کارشناسی ارشد رایانش ابری پایان نامه زمانبندی وظایف در رایانش…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انواع درمان های افسردگی 72 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انواع درمان های افسردگی 72 صفحه پیشینه تحقیق افسردگی پیشینه پژوهش افسردگی پیشینه نظری افسردگی پیشینه داخلی افسردگی مبانی نظری افسردگی پیشینه تحقیق افسردگی در ایران مبانی نظری انواع درمان…

پروپوزال امنیت در محیط ابر با سیستم تشخیص نفوذ

پروپوزال امنیت در محیط ابر با سیستم تشخیص نفوذ پروپوزال محاسبات ابری پروپوزال رایانش ابری پروپوزال امنیت در رایانش ابری چالش های امنیتی در محاسبات ابری امنیت در رایانش ابری doc چالش های رایانش ابری…

پایان نامه رشته اقتصاد با عنوان صادرات غیرنفتی و جایگاه آن بر اقتصاد كشور

پایان نامه رشته اقتصاد با عنوان صادرات غیرنفتی و جایگاه آن بر اقتصاد كشور صادرات غیرنفتی ساختار صادراتی ایران استراتژی توسعه صادرات جایگاه صادرات غیرنفتی بر اقتصاد كشور راهكارها و برنامه‌ریزی توسعه صادرات غیرنفتی دانلود…